? ??????????????Hello Kitty? ????? ?? ???Rating: 4.2 (314 Ratings)??3 Grabs Today. 29579 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Winnie the Pooh? ????? ?? ???Rating: 4.3 (181 Ratings)??3 Grabs Today. 18460 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????2?? ??????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

hi5

السبت، 1 مايو 2010

اصدقائى





بين الربا طـاب اللقــاء هيـا بنــا يا أصدقـاء

نجري معاً ، نلهـــو معاً نشــدو معا لحن الإخاء

هذا "حسـام" و "اليمان" فوق الروابي يقــفـزان

يتسـابقان و يتعـــبان أو يجلسـان و يحكـيـان

هذي "سـمية" لم تــزل من خلفــها تجري "أمل"

كفراشـتين جميـــلتين ترفـرفـان على عجـل

والنحـل يسـعى والطيور في جـوها الهاني تطيــر

في ألفــةٍ ومحـبـــةٍ تعلو وتهوي في ســـرور

والشمس تبدو في السـماء للحـب رمـزاً و العطـاء

من غير أجرٍ يـرتـجى تـهدي إلى الأرض الضياء

إن الصداقـة كالربيــع في روضـه ضم الجميع

الله ســوى حســنها لنعيش في الحسـن البديـع

40 التعليقات:

غير معرف يقول...

باربي
ايه الشعر الجميل ده
حقيقي ابيات جميله جدا
انتى عندك موهبه رائعه
التشبيهات والصور اللى راسماها بالكلمات معبره جدا جدا
ربنا يوفقك ويسعدك

عاشق الجنة من الإخوان صلى على النبى يقول...

حبيبي الغالية
أخبارك ايه ليه مبتسأليش علي عمو من زمان
أخبار المذاكرة ايه شد حيلك في الامتحانات
في انتظار زيارتك عشان تنوري مدونتي
صلي علي النبي

إيثار يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
adel يقول...

ازيك ازيك ازيك
علي فكرة مظهرش عندي انك نزلت بوست خالص اصلا :(

الشعر حلو قوي و معناه اجمل :)

ازيك و ازاي النونو ؟؟
وازاي دموع القمر اللي اختفت دي كمان :)
سلمي عليها

شوكولاتة يقول...

وحشتيني اوي ياسكرة ومش عاوزاكي تزعلي مني اني مش باجي ازورك علشان مشغولة شوية في الشغل

وكلامك حلو اوي ياتويتي وانتي فعلا موهوبة جدا وان شاء الله هتبقي حاجة كبيرة اوي في يوم من الايام وتقولي خالتو شروق قالتلي كده

بوسيلي أريج والنونو وسلميلي على دموع

غير معرف يقول...

ايه الكلام الجامد ده تصدقى والله انا وبقرا الشعر ده افتكرتك جايباه من قناه سبيستون
بجد انتى موهوبه
بس انتى قطه خالص
ربنا يحفظك يارب

richardCatheart يقول...

صباح الخير
ازيك يا توته انا مبسوطه اوعى بزيارتك ليه

واول مره اشوف مدونتك بسعيده جدا بيها

ماشاء الله عليكى شطوره وفنانه صغيره

يارب تبقى من احسن كتاب مصر والعالم العربيى
ان شاء الله هازورك على طول

The illusionist يقول...

صباح الخير يا اموره

على فكره انا مش عمو

انا زناتى بس

انا صغنون برضك

ههههههههههههههه

وعلى فكره انا بس عشان امتحاناتى
لكن انا اسف

انتى اول واحده ازورها

وعلى فكره انا مبنافقش حد

بس انتى اصدق احده بتخش مدونات

عشان انتى لسه صغيره وملكيش فى المجاملات

ومش ناسيكى على فكره

وفرحت لما شوفتك عندى

نورت يا جميل

فدا الاسلام. يقول...

مشاء الله ياعسل كلماتك جميلة مشاء الله ربنا يبارك فيكى ياجميل بجد لازم تستغلى موهبتك دى مشاء الله عليكى

افروديت يقول...

معلش ياإيثارمكنتش أعرف أن في بنوتةحلوة وزي القمرعندهامدونة جميلة لكن من هناورايح أناوانت صحاب ..أوك..عجبني الشعربتاعك.بااااي

فشكووول يقول...

ازيك يا توتى
تحياتى
انا جيت عشان اشوف حبيبتى الاموره توتى عشان ما اقدرش ازعلها خالص
وعلى الرغم من انى اجازه شويه من التدوين الا ان دا ما يمنعش ان ازوركم برضه واطمئن عليكم
سلام يا توتى

مهرة سالم يقول...

السلام عليكم..
إزيك يا قمــر
عامله إيه
أنا عارفه إني مقصره معاكي بس أكيد حتعذريني أصل كنت مسافره ولسه إمبارح راجعه من السفر ..
....
كتابتك جميله جدا
وجت بوقتها على بداية الصيف
والفسح والخروجات ..
...
أتمنى لكِ صيف ممتع ومفيد وكله سعاده
...
في حفظ الله يا عسل ..

فاروق سحير ( فاروق بن النيل ) يقول...

إيثــــــــــــــار........
موش كتير على هذا الإسم المميز الذى هو نفسه شعر وهمس ووجد أن يكتب هذه الأشعارالتى تنبيئ بمولدشاعرة بالعاشرة تكون إنشاء الله باهرة وماهرة بشعرها الذى أعجبنى وأذهلنى وشدنى وبهرنى
سلم قلمك وشعرك يا" إيثـــــــار "
إستمرى بنيتى فى كتابة الشعر أفضل من أن تكونى كاتبة قصص فلكى ملكة الشعر
وإسألينى أنا وإذا لم تقتنعى بكلامى فإقرأى شعرى لقد بدأت من سن العشرين بكتابة الشعر وهاأنذا أبلغ الثالثة والستين فأكتب الآن شعرا أعتقد أنه جيد بدليل حب الناس والقراء والأصدقاء والمدونين لى وعلى فكره هذه أول مرة لى عندك وكنت أود تسجيل مدونتى عندك ولم أعرف أين أعمل ذلك شكرا لك

حفيدة البنا يقول...

أولاً :آسفه لو كنت مسألتش عليكى سامحينى ومتزعليش منى ابداً
ثانياً:مشاء الله يا إيثار
بجد جميله اوى ومعانيها جميله ربنا يرزقك بأصدقاء تحبيهم ويحبوكى اوى كده
ثالثاً: طمنينى عملتى ايه فى امتحاناتك؟؟
نورتينى يا احلى ايثار

عاشق الجنة من الإخوان صلى على النبى يقول...

حبيبتي باربي
شرفتي مدونة عمو
الموضوع كان بيتكلم عن ان الانسان يظل علي الطاعة حتي يموت
صلي علي النبي

MOHAMMED ELBANNA يقول...

جميلة يا ايثار
ربنا يبارك فيكي وفي موهبتك .
تقبلي مروري
محمد البنا

gogo!sf يقول...

جميله يا اثورة اوى

تسلم ايدك يا قمر

على فكرة بقى انا اسمى جوجو وبس من غير طنط انا مش كبيرة اوى كده

تقولى يا جوجو بس عشان نبقى اصدقاء اوكيه

وعلى العموم انتى مدونتك جميله جدا وعجبتنى اوى ربنا يوفقك ان شاء الله

جوجو

gogo!sf يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

ازيك يا باربى
انا عارف انى مقصر معاكى ومع كل الناس ولحد دلوقتى كمان لسة مقصر بس انا جيت اهو اسلم عليكى واعتذرلك الواحد يا توتى كل ما بيكبر بتزيد كل حاجة فى حياته طبعا انتى لسة نونو بس بكرة هتعرفى معنى الكلام ده ايه انا عارف ان كلامى تقيل عليكى بس معلشى مش باعرف اكتب غير كده يارب تكونى بخير يارب انتى واختك وماما وبابا يارب ويوفقك فى كل حياتك اللىهم امين
يارب تعذرينى على غيابى ده

واللينك ده فى اغنية عشانك هتاخد الكلام اللى بالانجليزى كله تعلمى عليه بالماوس وتضغطى كليك يمين وتعمل كوبى وتحطى فى شريط العنوان اللى فوق وتضغطى انتر
خرويش ولا لسة

http://www.youtube.com/watch?v=IGGoRqiUm1c

ليس فقيرا من يحب يقول...

ازيك يا ايثار يا حبيبتى قلبى

معلش يا بطتى متزعليش عشان مش
بازورك

انا كنت مكسله شويه بس

وحشتينى يا سكرة

ايه الشعر الحلو ده انتى زى العسل يا اثورة

بابا وماما واريج واواب عاملين ايه

سلميلى عليهم اوى وبوسيلى اواب واريج وبوسيلى نفسك

مرايتى يقول...

إيه الكلام الحلو ده يا قمر
ماشاء الله عليكى ربنا يحفظك يا حبيبتى وطبعا يشرفنى نكون أصحاب

سجود يقول...

السلام عليكم
ازيك يا ايثااااار
عامله ايه?
ايه الموضوع الجميل ده
ماشاء الله عليكي
ربنا يحفظك

dr/shiko يقول...

ازيك ياعسل .. ان جيت زرتك اديني عشان ماتزعليش ... انتي عاملة ايه ؟؟ ان شاء الله تكوني كويسة ... شعرك جميل جدا الي الامام دائما

حبات التوت يقول...

حبيبة قلبى ايثار
وحشانى يابت معلش ياحبيبتى والله كانت عندى امتحنات ولسة مخلصة من كام يوم
واية الحاجات الحلوة اللى فى مدونتك دى
والف مليون مبرووووك على روجوع باباكى يارب يفضل فى وسطيكوا على طول ولا يبعدوا عنكوا

ابقى سلميللى على باابكى وقوليلوا الف سلامة
وبوسوللى اواب النونو دة بقى اموووور خالص

واية الشعر الحلو دة بجد بسم الله ماشاء الله عليكى ربنا يحميكى

ايثار هوة باباكى اسمة اية

saragebaly يقول...

جميلة اوي يا باربي

زي روحك الحلوة دي

انتي طفلة جميلة وموهوبة يا توتي

ربنا يسعد قلبك بكل خير يارب

الازهرى يقول...

أنا جاى بأعتذر عن الغياب بس صدقينى أنا حتى مش بأزور مدنتى نفسها بسبب كثرة السفر

ربنا يكرمك وتلاقى كل أصدقاءك الجمال معاكى طول العمر

سلام يا أحلى توتى

مدونه هنا السناهره يقول...

رائع حقاااااا
ارجو من سيادتكم زياره مدونتا وابداء رايكم فيها
http://sanahra.blogspot.com/

فكرة من الزمن ده يقول...

ازيك ياباربي ياعثل انتي وحشتيني
ومن زمان ماجيتش عندك اعذؤيني ربنا يخلي ليكي ماما وبابا واختك ويخليكي ليهم يا اجمل عصفورايا في بلوجر
مووواه

أحمد زاهر يقول...

جميلة المدونة وككلماتك جميلة جدا
انا جيت زى ما طلبتى واتمنى انك تبقى مبسوطه على طول

Tamer Nabil Moussa يقول...

ازيك ايثار عاملة اية

اخبار الامتحانات اية

كلامك جميل ورائع.

تسلمى علية

مع خالص تحياتى

VÖltaa يقول...

ازيك يا ايثار عاملة ايه

معلش ياجميلة مكنتش بسأل عليكى بس الواحد كان عنده امتحانات ولسة مخلص النهاردة

انا تمام وزى الفل وشكرا على سؤالك يا جميلة

العاشقه يقول...

ازيك ياقمر عامله ايه
متزعليش منى عشان مكنتش بزورك بس اوعدك هتلاقينى عندك كتير بعد كده
بس ايه الكلام الجميل اللى انتى كتباه ده باين عليكى هتبقى شاعره عظيمه
ربنا يوفقك ياقمر

ألـوان التفاؤل ~ يقول...

كلماتك حلوة ياحبوبة : )



وفقكـِ الله واجازة سعيدة ^_^

♥ ♥ Amira Samy ♥ ♥ يقول...

إيثار انتى جميلة جداً
انا حسة انى اعرفم من صورتك
و بباكى صاحب بابا و اكيد
احنا اتقبلنا قبل كدة
انا قعدت قريت كل مواضيعك
و جد كنت مبسوطة خالص من كلامك
ربنا يخليلك بابا و ماما و اخواتك
و يبعد عنكم كل سوء لكى حبى
يا أحلى إيثار

جلال كمال الجربانى يقول...

السلام عليكم

بارك الله فيكِ وحواليكِ
كلماتك وصورك جميله
والى الأمام
بس الأهم مذاكرتك ياقمر مش كده ولا أيه

ودمتِ بخير حال وسعاده

غير معرف يقول...

ياخلاسى..

ياربى

الله عليكى ياقمرايه

ربنا يحميكى

انتى عسوله خالص

اول مره ادخل هنا وبجد عجبتنى مدونتك اوى

البوست جميل اوى

ما شاء الله عليكى

يارب نشوفككاتبه كبيره وتنورى فى كل مكان بقصصك وكتبك

سلام ياحبيبتى
ماما الحب الجميل

محمود المصرى يقول...

اْنت متاْكده اْنك عندك عشر سنين اْصلى مش متخيل الكلام الجميل والمنظم والروعه ده يطلع من واحده فى سنك ولو فعلاَ ده صحيح تبقى تستحقى منى لقب اْستاذتى باربى
ربنا يوفقك وتستمرى بهذا النجاح
متنسيش تزورى مدونتى ومتنسيش التعليق
اْخوكى اْلى بيتعلم منك
محمود المصرى

مؤنس فرحان يقول...

كلمات جميلة يا تويتى

ربنا يحفظك

حبات التوت يقول...

اية ياجميل فينك بتصيفى ولا اية
القمر مختفى لية

gogo!sf يقول...

ازيك يا قمر عامله ايه يا جميل

انتى فينك مختفيه كده فين

انا جيت اطمن عليكى يا قمر

يا رب تكونى بخير دايما

طمنينى عليك يا توتى

جوجو